Garantie

Garantie

Garantie op de artikelen bij Enzler huis en tuintrend BV

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Fabrieksgarantie

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel.  Reparatie is niet kosteloos als de schade door eigen toedoen ontstaan is. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice wanneer je twijfelt of het defect onder garantie valt. Wij helpen je dan graag verder. Enzler huis en tuintrend BV geeft geen garantie op artikelen van externe verkopers.

Het is mogelijk dat er bij je bestelling een garantiekaartje van het merk wordt meegestuurd. Dit kaartje is niet het garantiebewijs en hoeft niet bewaard te worden. Als je in de toekomst aanspraak wilt maken op de garantie, gebruik hiervoor dan de factuur van je bestelling. Er is geen garantiekaartje meegeleverd met mijn bestelling. Wat moet ik nu doen? De factuur van je bestelling is het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wilt maken op de garantie, heb je het garantiekaartje van het artikel niet nodig.

Als leidraad voor garantie op de door ons geleverde artikelen kunnen we globaal stellen:

  • Meubelen  24 maanden garantie
  • Hoezen 12 maanden garantie
  • Parasols 18 maanden garantie
  • Textiel 12 maanden garantie
  • Uitverkoop artikelen geen garantie
 

Bij een te korte levensduur of bij het wegvallen van de fabrieksgarantie zullen wij ten alletijden proberen om met u als klant een passende oplossing te vinden. Hoezen en textiel moet u beschouwen als gebruiksartikelen zoals een jas. Voor dit soort artikelen geldt een kortere afschrijvingstermijn dan meubelen. Bij een eventueel meningsverschil kunt u terecht bij het CBW. Hoewel wij deze branche organisatie nog nooit nodig hebben gehad kunt u uw vraag daar altijd voorleggen.

Bij het leveren van vervangende producten hanteren wij de volgende afschrijvingstermijn.

  • Na 1 jaar 25%
  • Na 2 jaar 50%
  • Na 3 jaar 75%
  • Na 4 jaar volledig afgeschreven.

Heeft u hier al aan gedacht?